Activitats pastorals i celebracions a l’inici de setembre

Els primers dies de setembre han estat plens de vida pastoral a les nostres diòcesis, amb moments intensos de pregària i celebració.

Entre els dies 31 d’agost i 5 de setembre, els seminaristes que inicien l’etapa pastoral a les diòcesis amb seu a Catalunya van participar en la tanda d’Exercicis Espirituals que organitza la Comissió Interdiocesana de Seminaris de la Tarraconense. Les jornades van tenir lloc a la Casa d’Espiritualitat de Caldes de Montbui i van ser predicades per Mn. Lluís Simon, prevere de l’arquebisbat de Tarragona.

Divendres 5 de setembre, en el marc de la festa de Santa Teresa de Calcuta, Mons. Cristau va presidir l’Eucaristia a la parròquia del Santíssim Salvador de Sabadell. Tot seguit, va visitar el menjador de les Missioneres de la Caritat i va compartir el dinar amb els usuaris i mossens presents, en un gest d’acompanyament i fraternitat.

El dilluns 8 de setembre, coincidint amb la Festa Major de Llinars del Vallès, Mn. Fidel Catalán, vicari general, va presidir la Missa solemne a Santa Maria del Prat. Concelebraren diversos mossens de la parròquia i de pobles veïns, amb la presència de l’alcalde, regidors i la colla gegantera del municipi, que va oferir la seva dansa i ofrena a la Mare de Déu durant l’ofertori.