Un grup de cinc militants vinculats a la Pastoral Obrera de Terrassa, amb altres 11 militants de diòcesis catalanes, han participat en les XXXI Jornades de Pastoral del Treball que organitza anualment el Departament de Pastoral del Treball de la CEE. Aquest any han tingut per títol “L’evangelització del món obrer en un canvi d’època” i s’han desenvolupat a El Escorial, els dies 22 i 23 de novembre, presidides per Mons. Abilio Martínez Varea, bisbe de Ciudad Real i responsable de la Pastoral del Treball de la Conferència Episcopal Espanyola.
Les jornades han aplegat al voltant de 130 persones vinculades a diverses realitats eclesials que treballen en l’àmbit de l’evangelització del món del treball, provinents de 32 diòcesis d’arreu d’Espanya.
Una trobada per discernir la missió en el món del treball
Les jornades han volgut oferir un espai de reflexió compartida sobre com anunciar l’Evangeli al bell mig de les transformacions socials, culturals i laborals que viu la nostra societat.
La Dra. Estrella Moreno, teòloga i directora de l’Institut Diocesà de Teologia i Pastoral de Bilbao (IDTP), va oferir una ponència que va ajudar a aprofundir en les claus teològiques i pastorals d’aquest canvi d’època, animant a mirar la realitat del treball amb esperança i compromís evangèlic.
Procés de reflexió i reptes pastorals
Durant la trobada, es va presentar també el procés de reflexió que posat en marxa el Departament de Pastoral del Treball de la CEE sobre aquest mateix tema, amb l’objectiu d’implicar les diòcesis, moviments i comunitats en un discerniment comú sobre els camins de l’evangelització en el món obrer actual.
Un altre dels temes abordats va ser el repte d’estendre la Pastoral del Treball a les comunitats parroquials, perquè siguin espais d’acollida, escolta i acompanyament de les persones treballadores, especialment de les que pateixen precarietat i exclusió laboral.
Compromís i esperança
Les jornades van acabar amb un missatge d’agraïment i compromís. Els participants va subratllar la importància de mantenir viva la presència de l’Església en el món del treball, acompanyant els processos de dignificació laboral i social des de l’Evangeli i la fraternitat.
Amb la mirada posada en el futur, la Pastoral del Treball referma el seu desig de continuar anunciant la Bona Notícia de Jesús en la vida quotidiana de les treballadores i els treballadors, tot promovent una societat més justa, solidària i humana.