Dimecres de Cendra, 18 de febrer, a les 8 del vespre, el bisbe Salvador va presidir la Missa a la Catedral i imposà la cendra sobre el cap de tots els assistents, que omplien el temple. Amb aquest gest litúrgic, la comunitat diocesana inicià el camí de la Quaresma.
En la seva homilia, el bisbe convidà a viure la Quaresma a partir de les tres propostes que el papa Lleó presenta en el seu missatge d’enguany. En primer lloc, animà a tenir una actitud interior receptiva per poder rebre la gràcia i l’amor de Déu.
En segon lloc, recordà la importància de renunciar a un mateix perquè el Senyor hi pugui habitar. Finalment, va subratllar que aquesta actitud interior ha de projectar-se en la relació amb els altres, amb paraules properes i esperançadores i diàlegs amb qualitat, renunciant a paraules feridores i judicis temeraris.


