Diumenge 5 de juliol, a les 9.30 h, el bisbe Salvador va presidir l’Ofici de Festa Major de la ciutat de Terrassa a la Catedral. Hi assistiren l’il·lm. Sr. Jordi Ballart, alcalde de Terrassa, membres de la corporació municipal, representants d’entitats i nombrosos fidels. En aquesta ocasió, el penó de la ciutat, que enguany celebra els 100 anys, fou portat per membres del Cor Montserrat, que commemoren el seu 60è aniversari.
En la seva homilia, Mons. Cristau va reflexionar sobre la identitat de la Festa Major com a expressió de la història, les arrels cristianes i els valors compartits de la ciutat, i la va vincular a la defensa i promoció de la dignitat de la persona. Ho va fer recollint diversos punts del discurs del papa Lleó XIV al Congrés dels Diputats durant el recent viatge apostòlic a Espanya, en què subratllava que tota societat autènticament justa es fonamenta en el reconeixement de la dignitat inviolable de la persona humana i en la recerca del bé comú. El bisbe Salvador va animar a preservar l’harmonia i la convivència ciutadana, i a treballar per una societat més justa, solidària i respectuosa amb els més vulnerables.
En acabar la celebració, Mons. Cristau va acompanyar l’alcalde al Ball de Plaça i al seguici fins a l’Ajuntament, des d’on va seguir amb interès l’actuació castellera. Al consistori va tenir ocasió de conversar amb l’alcalde i amb representants dels diversos grups municipals que formen part de la corporació, en un clima de cordialitat i proximitat institucional.




