El dissabte 24 d’octubre, Cerdanyola del Vallès va acollir una nova edició de Har Tabor, el festival de música cristiana impulsat per la Delegació de Joventut del Bisbat de Terrassa (DeleJove), que vol oferir als joves un espai de trobada, pregària i convivència a través de la música, també hi havien una desena de capellans confessant en un espai reservat per a esoltar a qui volgués en confessió.
La iniciativa, que va néixer amb la voluntat d’apropar l’Evangeli a les noves generacions mitjançant un llenguatge proper i actual, combina actuacions musicals, dansa, celebració de l’Eucaristia i adoració eucarística. El festival és obert a tothom, tant a joves que viuen activament la seva fe com a persones que volen conèixer més de prop el cristianisme.
El cartell d’aquesta edició va comptar amb les actuacions de PraiseLord, Ecos Música, Worship.cat i Tu Único Rey, així com amb la participació del grup de dansa Kerigma, procedent d’Àvila. La programació també va incloure la celebració de la Santa Missa i un temps d’adoració al Santíssim Sagrament, acompanyat de música i pregària. Mn. Àlex Serra, delegat de Joventut del Bisbat de Terrassa, ha destacat la importància de trobar noves maneres d’arribar als joves en una societat marcada per la immediatesa i la hiperconnexió. En aquest sentit, Har Tabor vol aprofitar la presència de la música en la vida quotidiana dels joves per oferir-los una oportunitat de trobada personal amb Jesucrist.
Durant la seva homilia el Sr Bisbe, va destacar què el centre de “tot el què fem” ha de ser i és “Jesucrist” què és el protagonista de la nostra vida, a més també va recalcar la centralitat de la Eucaristía en aquesta trobada, i com ha de ser així la Font i cimal de la nostra vida cristiana, portan-nos així a una vida de pregària on podem oferir la autèntica lloança del nostre cor a Déu. Més enllà de les actuacions, el festival vol afavorir la comunió eclesial i el sentit de pertinença a una comunitat. La convivència, els espais compartits i els moments de silenci i pregària permeten als participantsviure la fe conjuntament i obrir-se a les preguntes i inquietuds espirituals.
Har Tabor pren el nom de la muntanya del Tabor, lloc on, segons l’Evangeli, Jesús es va transfigurar davant dels seus deixebles (Mt 17, 1-9). Aquesta referència bíblica expressa el sentit profund de la iniciativa: oferir un espai on els joves puguin trobarse amb Crist, compartir la fe i descobrir la joia de viure-la en comunitat.Amb aquesta proposta, el Bisbat de Terrassa, a través de la seva Delegació de Joventut, continua promovent iniciatives d’evangelització adreçades a les noves generacions, amb el desig d’acompanyar-les en el seu camí de fe i oferir-los espais on puguin descobrir i aprofundir la seva relació amb Déu.


