Gran èxit en la primera trobada "Som Càritas"

Més de 1.400 persones han assistit a la primera Trobada “Som Càritas”, al Santuari de la Mare de Déu de la Salut de Sabadell, patrona de la diòcesi de Terrassa. D’aquestes, 600 han participat en el dinar de germanor

Càritas Diocesana de Terrassa, 16 de maig de 2015. És la primera Trobada d’aquestes característiques que organitzava Càritas Diocesana de Terrassa i ha estat tot un èxit. Més de 1.400 col·laboradors i col·laboradores de Càritas (socis, donants, voluntaris, participants, etc.) s’han aplegat al Santuari de la Mare de Déu de la Salut de Sabadell – patrona de la diòcesi de Terrassa-, amb l’objectiu de compartir coneixements i projectes, així com aprofundir en la tasca d’acompanyament a les persones més necessitades de les poblacions vallesanes.

L’acte ha començat a les 10 del matí amb l’acollida als participants i l’animació de l’Esbart dansaire de Rubí. Els menuts han disposat d’un servei d’esplai efectuat per l’Esplai de la parròquia de la Mare de Déu del Roser de Cerdanyola del Vallès.

A les 11 del matí, el director general de Càritas Diocesana de Terrassa, Salvador i Obiols, i l’alcalde de Sabadell, Joan Carles Sánchez han donat la benvinguda als assistents.

Salvador Obiols ha agraït l’esforç efectuat per la Comissió organitzadora, així com als voluntaris i voluntàries qui hi han col·laborat directament. També ha tingut paraules d’agraïment envers l’Ajuntament de Sabadell i la Fundació Bancària CaixaBank. El director general de Càritas ha posat de relleu l’important paper dels voluntaris i voluntàries –més de 1.700 a la diòcesi de Terrassa- sense el quals no seria possible l’assistència a més de 78.000 persones l’any 2014.

Per la seva banda, Joan Carles Sánchez, alcalde de Sabadell ha refermat la necessitat de col·laborar amb institucions com Càritas, perquè les administracions necessiten del seu suport per compensar les seves limitacions. Ha felicitat l’organització per la gran tasca que desenvolupa i per aquesta primera Trobada i ha destacat Càritas per “com fa la seva feina”.

La benvinguda ha donat pas a cinc tallers simultanis en què diferents equips de voluntaris i professionals han explicat diverses experiències sobre l’acollida i l’acompanyament, la família i la infància, la inserció laboral, la formació general i la inclusió social. Les diferents dinàmiques efectuades als tallers han donat peu a una àmplia participació dels assistents, més de 150 persones per cada taller.

També, els assistents han pogut visitar diverses paradetes de diferents projectes de Càritas d’arreu de la diòcesi, com ara El Talleret de Sant Cugat del Vallès, Manetes de Montcada i Reixac, l’artesania d’Al, l’Hort de Les Fonts, i les creacions de la Rachida i la Montse, i els dolços de la Montse.

A les 13 h ha tingut lloc l’eucaristia presidida per Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrassa, que ha estat acompanyat per nombrosos preveres. En l’homilia, el Bisbe de Terrassa ha reflexionat sobre dos temes: una Església sempre en actitud de servei, com la Verge Maria a les noces de Canà, i intentar atendre el sofriment de les persones necessitades que s’adrecen a Càritas.

Sobre la primera qüestió, el prelat ha reflexionat sobre l’Església enmig del món, recordant que ha de ser una Església samaritana, amatent a les necessitats de les nostres comunitats, amb una atenció preferencial envers les persones més pobres.

Respecte l’acció social i caritativa de l’Església, ens ha dit que cal ser conscients de les nostres capacitats, limitacions i pobreses, tot i que els nostres voluntaris i professionals sofreixen quan veuen que no poden arribar a atendre tot el patiment que veuen i es donen fins al màxim, tal i com la situació actual demana, talment a imatge de Jesucrist, que es dona plenament per la salvació de la humanitat.

Sobre el treball de Càritas a la diòcesi ha parlat dels diferents àmbits d’actuació: l’acolliment, la promoció de les persones (com ara la recent creació d’APASOMI, una empresa d’inserció laboral de Càritas Diocesana de Terrassa); la denúncia (a través del futur Observatori de la Pobresa i l’Exclusió Social Diocesà); i l’acolliment a les comunitats cristianes, perquè totes les persones que s’apropin trobin en aquestes una veritable família.

Finalment, el Bisbe de Terrassa ha convidat a tots els presents a ser bons samaritans en aquests temps de crisi. Durant l’ofertori, totes les parròquies de la diòcesi, per arxiprestat han dipositat als peus d’un pi un saquet de terra de totes les poblacions vallesanes.

Un cop acabada la missa, tots els participants han compartit un dinar de germanor que ha estat amenitzat pel grup Bufanúvols.