La diòcesi de Terrassa celebra la Jornada de l’Apostolat Seglar

El diumenge de Pentecosta, 4 de juny de 2017, la Delegació d’Apostolat Seglar ha organitzat la celebració del “Dia de l’Apostolat Seglar” a la diòcesi de Terrassa amb el lema “Sortir, caminar i sembrar sempre de nou”. S’ha unit a aquesta celebració la Delegació de Pastoral Familiar en el seu “IX aplec de famílies”. És una convocatòria per tots els moviments, associacions, nous moviments, famílies i realitats laïcals del bisbat.

La trobada s’ha vertebrat segons les paraules del lema “sortir, caminar, sembrar”. Ha començat a la tarda, sota la pluja, a les Esglésies de St. Pere de Terrassa. Després d’una breu explicació històrica, s’ha procedit a la presentació i a donar el sentit i el contingut de la trobada: allò necessari per poder “sortir” a sembrar és identificar-se amb Jesucrist

S’han fet diversos grups que han sortit per “caminar” fins a la Catedral del Sant Esperit. Durant el camí els membres dels grups s’han conegut i han compartit la reflexió de tres punts que feien referència a la sol·licitud de l’evangelització: 1.- A quins llocs (realitats eclesials i pastorals) sou presents? 2.- Com millorar la participació a nivell parroquial, arxiprestal i diocesà? 3.- Com ajudar a la missió específica del grup, moviment, associació en el marc de la nova evangelització?

Durant el camí els grups han trobat tres espais per poder fer una estoneta de pregària a les tres capelles que s’indicaven en els respectius recorreguts.

La trobada ha culminat a la Catedral amb la celebració de l’Eucaristia que ha estat presidida pel Sr. Bisbe Josep Àngel Saiz Meneses i concelebrada pels tres vicaris episcopals i altres mossens delegats i consiliaris de diversos moviments.