Trobada interdiocesana del clergat català a Vic

Dilluns dia 11 d'abril de 2016, en el marc de l'Any de la Misericòrdia i de la commemoració del centenari de la mort del Venerable Dr. Josep Torras i Bages, bisbe de Vic (Les Cabanyes 1846 – Vic 1916), els arquebisbes i bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET) han celebrat una Jornada interdiocesana amb els preveres i diaques de les deu diòcesis catalanes, a Vic, presidits pel cardenal Beniamino Stella, Prefecte de la Congregació per al Clergat. Hi han assistit l'arquebisbe de Tarragona i president de la CET, Jaume Pujol; el bisbe de Vic, Romà Casanova; l'arquebisbe de Barcelona i vicepresident de la CET, Joan Josep Omella; l'arquebisbe-bisbe d'Urgell i secretari de la CET, Joan-Enric Vives; el bisbe de Girona, Francesc Pardo; el bisbe de Lleida, Salvador Giménez; el bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Agustí Cortés; el bisbe de Solsona, Xavier Novell; el bisbe de Terrassa, Josep Àngel Saiz; el bisbe de Tortosa, Enric Benavent; l'arquebisbe emèrit de Barcelona, cardenal Lluís Martínez Sistach, els bisbes auxiliars de Barcelona i Terrassa, Sebastià Taltavull i Salvador Cristau; i els bisbes emèrits de Girona, Jaume Camprodon i Carles Soler Perdigó i el bisbe emèrit de Solsona, Jaume Traserra; l'abat de Poblet, Octavi Vilà i el prior de Montserrat, Ignasi M. Fossas, i més de quatre-cents cinquanta preveres i diaques.

El primer acte de la Jornada s'ha celebrat al teatre l'Atlàntida. El bisbe de Vic ha saludat els presents i ha dirigit la pregària de tèrcia; tot seguit, l'arquebisbe de Tarragona ha pronunciat unes paraules de salutació, lloant la figura del Venerable Dr. Torras i Bages, del qual ha dit que forma part del repertori de santedat de l'Església a Catalunya; així mateix, ha subratllat que aquesta trobada interdiocesana del clergat català s'emmarca en l'Any Jubilar de la Misericòrdia convocat pel Papa Francesc. S'ha estrenat després un vídeo biogràfic sobre Torras i Bages. La Jornada ha conclòs amb el dinar de germanor dels participants al Recinte Firal El Sucre. Aquesta trobada del clergat català s'ha celebrat en continuïtat amb d'altres, també convocades pels bisbes de la CET: l'any 2013, a Poblet, amb motiu de l'Any de la Fe; l'any 2010, a Mataró, amb motiu de l'Any Jubilar de Sant Joan Maria Vianney i de la beatificació del Dr. Josep Samsó; la del 2009, a Tarragona, coincidint amb els 1.750 anys del martiri del bisbe Fructuós i els diaques Auguri i Eulogi; el 2002, a Vic, coincidint amb l'any dedicat a Mn. Cinto Verdaguer; el 2000, a Montserrat, amb motiu del Jubileu de l'Any Sant; el 1996, també a Montserrat, amb motiu del 150 aniversari del naixement del Dr. Torras i Bages i com a acció de gràcies per la celebració del Concili Provincial Tarraconense i el 1992, a Poblet, en el IX Centenari de la restauració de la Seu de Tarragona.