Sigues apòstol! - 17/07/2022 -

Sigues apòstol! (17/07/22)

La propera setmana, del 25 al 30 de juliol, la Delegació de Pastoral de Joventut de la diòcesi organitza per primera vegada uns campaments per a adolescents en el Seminari de Tortosa, adreçat als adolescents entre 1r i 3r d’ESO. M’ha agradat el títol que han posat a aquesta nova activitat que s’incorpora a les propostes diocesanes per a l’estiu: Be apostle, en anglès, és a dir, sigues apòstol. Voldria dedicar-li aquesta reflexió.

A vegades pot donar la impressió que això de ser cristià és quelcom que pot sonar a avorrit, a pesat, sobretot entre els adolescents i els joves. Com si viure la fe fos seguir tot un conjunt de normes feixugues i que oprimeixen i no deixen viure amb llibertat. Almenys són crítiques que a vegades hem sentit. No dic que siguin veritat, ni molt menys, però són coses que s’escolten.

Dic això perquè penso que aquesta activitat, que s’organitza per primer vegada, pot trencar aquestes impressions negatives que es tenen. El campament està organitzat tenint Jesucrist com a centre de tot, experimentant que Ell és el camí, la veritat i la vida. I això fer-ho a través de l’Eucaristia, les estones de pregària i adoració i les catequesis que s’aniran fent al llarg de la setmana. De fet, aquest campament neix, com diuen els organitzadors, «amb la vocació de propiciar que els joves tinguin un encontre personal amb el Senyor, per esdevenir apòstols del Crist en el nostre món».

I per assolir aquest objectiu, les activitats que organitzen són molt variades i divertides, apropiades per a la gent més jove. No estaran tot el dia tancats sinó que també tindran activitats per jugar, per córrer, es faran excursions, jocs d’aigua, gimcanes i, fins i tot, hi haurà piscina també.

Es tracta de tot un conjunt de propostes que, ben segur, volen ajudar a descobrir que viure la vida com a cristians i posant el Senyor en el centre fa viure amb sentit, amb alegria, amb goig, amb veritable companyonia, sentint-se formant part d’una Església que és jove i vol arribar als joves a partir de propostes engrescadores i properes a les seves realitats concretes.

D’aquesta manera, la Delegació de Joventut, que organitza cada any la peregrinació diocesana de joves, i que enguany s’unirà a la Peregrinació Europa de Joves a Santiago de Compostela, entre els dies 1 i 7 d’agost, incorpora també a partir d’aquest estiu una activitat més específica per als adolescents. Una activitat que manté el mateix objectiu que tot el que organitza la Delegació, és a dir, ajudar els adolescents i joves a créixer i madurar com a cristians, membres de l’Església, a través d’un encontre amb el Senyor que els pot transformar per tal que esdevinguin veritables apòstols enmig dels seus companys i amics.

Personalment participaré com a bisbe diocesà per primera vegada en el Pelegrinatge Europeu de Joves a Santiago, acompanyant els nostres joves, però em faré present també, i amb molt de gust, en aquest primer campament per a adolescents que, estic segur, ajudarà els participants a descobrir que viure com a cristians és més divertit i agradable del que molts es pensen. I demano a tots els diocesans que preguem i encomanem especialment aquestes activitats adreçades als joves de la nostra jove diòcesi.

+ Salvador Cristau i Coll

Bisbe de Terrassa