Defunció del P. Gabriel Bayés Turull, S.J

El dia 2 de gener de 2022 va morir a l’Hospital General de Catalunya, a Sant Cugat del Vallès, el P. Gabriel Bayés Turull, prevere de la Companyia de Jesús, a l’edat de 84 anys.

El P. Bayés havia nascut a Barcelona el 21 de març de 1937. Entre els anys 1958 i 1967 realitzà els estudis de Filosofia i Teologia al Centre Borja de Sant Cugat del Vallès. Es llicencià i doctorà en Teologia Litúrgica a l’Institut Catòlic de París (França). El 21 de març de 1958 ingressava a la Companyia de Jesús i el 15 de juliol de 1966 rebia l’ordenació presbiteral a l’església del Sagrat Cor dels Jesuïtes, al carrer Casp de Barcelona. Entre els anys 1970 i 1975 col·laborà com a celebrant habitual a les parròquies de la Sagrada Família de Terrassa i Sant Pere d’Octavià de Sant Cugat del Vallès.

L’any 1976 era nomenat adscrit i, successivament, coadjutor de la parròquia de Sant Pere d’Octavià, a Sant Cugat del Vallès, on realitzà diverses tasques pastorals i celebratives. A finals de l’any 1997 fou nomenat administrador parroquial de Sant Pere d’Octavià. Entre els anys 2006 i 2014 fou rector de la parròquia de la Santa Creu, a Bellaterra. Des de la seva jubilació canònica continuà col·laborant com a celebrant habitual a la parròquia de Sant Pere d’Octavià de Sant Cugat del Vallès fins la seva jubilació definitiva al desembre de 2020. A nivell diocesà havia estat membre del Consell Presbiteral de Barcelona entre els anys 1987 i 1992.

També es dedicà al món acadèmic amb classes de Teologia i Litúrgia, i col·laboracions en diverses revistes científiques. La missa exequial tindrà lloc demà, dilluns 3 de gener, a les 12,30h a la parròquia de Sant Pere d’Octavià, a Sant Cugat del Vallès.

Encomanem a la misericòrdia de Déu aquell qui el serví des del ministeri presbiteral amb el carisma de Sant Ignasi de Loiola, estimant i servint en tot. Descansi en pau