La diòcesi de Terrassa celebra el VI Aplec de les famílies

El diumenge 1 de juny de 2014, tingué lloc el 6è Aplec diocesà de les famílies al Santuari diocesà de  la Mare de Déu de la Salut a Sabadell, organitzada per la Delegació Episcopal de Pastoral Familiar.

Com cada any, ha estat una trobada alegre i festiva de les famílies de tota la diòcesi, un temps per parlar, per compartir i per conèixer-se més. El lema i fil conductor enguany ha estat: “La família: alegria del món”.

Durant el matí, hi hagué una mostra de moviments i entitats que treballen per a la família; cada un portà material informatiu per donar-se a conèixer. Al mateix temps, pares i fills participaren en una Gimcana Familiar en la que es realitzaven 4 jocs.

Abans de dinar, tothom entrà al Santuari per fer una pregària cantada a la Mare de Déu acabant amb una ofrena floral.  Tot seguit, el dinar tipus pícnic en el bosc, sense presses, donà temps per a la conversa tranquil·la.

A la tarda, hi hagué dues activitats simultànies: mentre els infants gaudien d’una animació musical del grup “Bufanúvols”, els adults van fer grups de diàleg per reflexionar sobre la Carta a les famílies del Papa Francesc.

Com a cloenda, se celebrà una Eucaristia d’acció de gràcies presidida per Mons. Saiz Meneses, i concelebrada per Mons. Salvador Cristau, bisbe auxiliar i un bon nombre de preveres. En les seves paraules el Sr. Bisbe agraí el do de la família i reflexionà sobre la seva missió en el món a partir de l’exhortació Evangelii gaudium, del papa Francesc.