90 anys de la Parròquia de la Santíssima Trinitat

logo 9o anys (300x210).png

El 25 de febrer de l’any 1934 es va rebre el decret episcopal que convertia la Tinència de la Santíssima Trinitat en parròquia.    90 anys imatge separata 159.JPG

Havien hagut de passar seixanta-vuit anys per aconseguir-ho.

Mn. Baldiri Cardona que n’era el tinent, es convertí en el primer ecònom i mn. Antoni Canals en va ser el vicari.

Amb el pas del temps han anat passant per la parròquia cinc ecònoms i 16 vicaris.

Fou amb mn. Aleix Rigol, arribat el 4 d’abril de 1944 a Sabadell que, a l’any següent es posava la primera pedra de la nova parròquia ja que l’església havia estat enderrocada el 18 de juliol de 1936.

L'arquitecte va ser Lluís Bonet i Garí i, el 1947 era beneïda pel Dr. Modrego.

Mn. Aleix Rigol fou nomenat rector en propietat el 10 d’octubre de 1948. Durant el seu rectorat hi hagueren 11 vicaris, i l’últim, mn. Miquel Aleu i Cotonat que, a la seva mort, el va substituir.

Passaren també mn. Lluís Castells, mn. Francesc Catarineu, mn. Francesc-Xavier Farrés i mn. Carles Cahuana que n’ha estat l’últim rector.

Actualment  mossèn Francesc-Xavier Farrés és l’Administrador Parroquial i compta amb l’ajuda del pare Manel ofm i de mossèn Blai.

90 anys de vida parroquial que van començar el 25 de febrer. Tenim tot un any per celebrar-ho.

Imatges relacionades